mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDnes952
mod_vvisit_counterSpolu4517082

Kto je online

Máme  hostí: 78  pripojení
Úvod Rok 2012 „ Aux Champs-Elysees.....“ ŠÚV navštívila metropolu umenia – Paríž
„ Aux Champs-Elysees.....“ ŠÚV navštívila metropolu umenia – Paríž  PDF  Tlač  Email

V dňoch 28.marca – 2. apríla 2012 sa ŠÚV zúčastnila poznávacieho zájazdu do Paríža. V stredu ráno sme plní očakávania nastúpili do krásne vysvieteného autobusu firmy Tomy Ružomberok, s.r.o.,vďaka ktorej sa celý zájazd uskutočnil.

V Martine k nám pristúpila naša pani sprievodkyňa Ing. Libuša Trtílková. Cesta prebiehala veľmi pohodovo,trasa viedla cez Čechy, Nemecko do Francúzska a prvý deň cesty sme zavŕšili v Štrasburgu, ktorý bol okrem Paríža ďalším z našich cieľov.

Nasledujúci deň sme strávili jeho prehliadkou, očarení pôvodnými zachovanými stredovekými domami a najmä krásnou gotickou katedrálou, jej exteriérom i interíérom a bonusom bola niečo vyše hodinová plavba loďou s prehliadkou mesta s výkladom v jazyku podľa výberu. Takto sme mohli vzhliadnuť historickú časť La Petite France a tiež európske inštitúcie i pôsobivý palác kniežaťa Rohana. Nasledoval presun do Paríža a už aj podvečerný pohľad na takmer 12 milónovú metropolu /vrátane aglomerácie/ nás pripravil o slová...

Na druhý deň nás čakala návšteva „železnej madame“ Tour de Eiffel, každý si zvolil poschodie podľa svojho uváženia a odmenou mu bol neopakovateľný pohľad na Paríž s dominantami. Popoludní sme sa vybrali smerom ku komplexu Invalidovne, pôvodne určenej raneným vojakom a vojenským veteránom, vzhliadli originálne diela Augusta Rodina v záhradách Rodinovho múzea ako Občania z Calais, Bránu pekiel, Balzaca a očaril nás najmä Mysliteľ. No a piatočné popoludnie sme strávili v Muséé d´ Orsay a pokochali sa originálmi Moneta, Maneta, Renoira, Degasa, van Gogha, Ingresa, Milleta, opäť Rodina , Maillola, Bourdelle a iných v pôsobivej budove pôvodného nádražia Orleans. Večer sme zakončili ako inak – pravou parížskou kávičkou.

Sobotné dopoludnie sme sa cítili ako králi a kráľovné pri prehliadke noblesného sídla Versailles, čo ešte umocnila vodná hra fontán vo versailleských záhradách za znenia monumentálnej barokovej hudby. Nasledoval opäť samotný Paríž, námestie della Concorde, chrám St. Marie Madelaine, múzeum parfémov – Fragonard, kde sme dostali sympatický výklad o výrobe parfémov v poľštine a večer sme strávili v pôsobivej atmosfére Moulin Rouge a Montmartru, kostola Sacre Ceur , kde sa nám naskytol i neopakovateľný nočný pohľad na Paríž s vysvietenou Eiffelovkou.

Nedeľa, keďže bola prvá v mesiaci nám priniesla prehliadku Louvru a Múzea Georga Pompidou gratis, čo nás veľmi potešilo. Tu sme sa stretli s dielami Picassa, Matissa, Kandinskeho, Modiglianiho, ale i Warhola, Kosutha, Rothka a iných. A kde inde zakončiť kvetnú nedeľu ako v Notre Damme s pravými živými ratolesťami – atmosféra ako zo Zvonára...no a napokon cesta domov a myslíte že sa nám chcelo? Každý poctivo podupkal na symbole hviezdy pred katedrálou, aby sme sa tam určite ešte niekedy vrátili a ticho zašepkal Au revoir, Paris......