mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDnes889

Máme  hostí: 59  pripojení
Úvod Rok 2014 Holandsko 2014
Holandsko 2014  PDF  Tlač  Email

V dňoch 30.3. - 4. 4. 2014 sa uskutočnila naša exkurzia do „krajiny tulipánov“a samozrejme Vermeera, Rembrandta, Van Gogha... Predchádzala jej dôsledná príprava programu: najskôr sme sa zastavili v nemeckom meste Aachen, v obľúbenom sídle cisára Karola Veľkého, vzhliadli veľkolepý chrám, ktorý tu nechal vybudovať, historické centrum mesta, radnicu a v blízkosti tohto mesta sme sa aj ubytovali.

Na druhý deň sme pokračovali už priamo do Holandska, do rodiska Hieronyma Boscha , do mesta Hertogenbosch, kde nás v jeho umeleckom centre po mailovom kontakte očakávali. Tu sme získali maximálne ucelený obraz o jeho živote a tvorbe, súčasťou expozície bola i autentická dielňa, v ktorej akoby sa zastavil čas. Popoludní sme sa po ceste do Rotterdamu zastavili v Kinderdijku, kde sa nachádza 19 mlynov - najucelenejší súbor tohto druhu na svete. Všetci sme boli fascinovaní pokojnou scenériou a vôbec sa nám nechcelo odísť...Čakal nás však Rotterdam, „holandský Manhattan“ ako ho označujú a zároveň druhý najväčší prístav na svete, kde sme navštívili Múzeum Boijmans van Beuningen a videli diela Rembrandta, Rodina, Kandinského, Dalího a i. Pozreli sme si tie najväčšie skvosty modernej architektúry, ktoré sa tu nachádzajú. Dá sa povedať, že v jednom z nich sme sa aj ubytovali, čakal nás luxusný hotel – Novotel Rotterdam, ktorý nám poskytol neopakovateľný pohľad na večerné mesto a tiež areál Erasmovej univerzity. Ďalší deň sme pokračovali do Delftu, rodiska Jana Vermeera, originálneho holandského mesta s jedinečnou stredovekou atmosférou. Navštívili sme jeho umelecké centrum, kde nás rovnako milo privítali. Obdivovali sme interiér Starého i Nového kostola s nádhernými vitrážami. Popoludní sme navštívili Haag, sídlo holandského kráľa i parlamentu a zároveň sídlo Medzinárodného súdneho dvora. Prezreli sme si historické centrum a pokračovali ku pobrežiu Severného mora do lokality Scheveningen, obľúbeného letoviska Holanďanov a tiež Nemcov. Ku večeru nás čakala prekrásna záhrada so 7 miliónmi kvetov, samozrejme prevažne tulipánov. Večer sme sa presunuli ku Amsterdamu, kde sme mali tretie ubytovanie. A na druhý deň nás očakával v celej svojej kráse, dopoludnia sme navštívili Rijks múzeum a Múzeum Vincenta van Gogha. popoludní minimestečko uprostred Amsterdamu s typickou holandskou architektúrou - Begijnhof, následne sme sa presunuli ku Západnému kostolu, v ktorom je pochovaný Rembrandt a na záver si vychutnali atmosféru námestia Dam, ktoré sa považuje za srdce mesta. Všetci sme si odniesli neopakovateľné zážitky a jednoznačne sme sa zhodli, že sa do Holandska určite ešte vrátime, lebo na nás neskutočne zapôsobilo, rovnako krajina ako i ľudia, ktorí tam žijú. Dokonca niektorí študenti povedali, že to bola pre nich najkrajšia exkurzia v živote:-)