mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDnes1740

Máme  hostí: 21  pripojení
Úvod Rok 2013 Bella Italia
Bella Italia  PDF  Tlač  Email

Škola úžitkového výtvarníctva v Ružomberku pravidelne organizuje pre študentov poznávacie exkurzie s cieľom rozšírenia poznatkov z dejín výtvarného umenia ale i rozvíjania komunikačných schopností mimo našej krajiny. V minulom týždni sme sa vrátili z jednej z nich, pri ktorej sme spoznávali kultúrno historické pamiatky ale i prírodné krásy Talianska v čase od 5. do 9.apríla 2013 vďaka našej spolupráci s dopravnou firmou TOMY s.r.o.

V piatok ráno o šiestej sme vyštartovali spred ŠÚV na trase Slovensko – Rakúsko- Taliansko. Cesta prebiehala absolútne bezproblémovo akurát Benátsko nás privítalo vo večerných hodinách poriadnym lejakom. Avšak na druhý deň nás čakali Benátky v plnej svojej kráse a za nádherného slnečného počasia. Mali sme dostatok času poprechádzať sa spletitými uličkami až k Ponte Rialtu a potom nás čakala dvoj hodinová prehliadka Dóžovho paláca, Chrám San Marco, Campanilla, nasledovala cesta na druhý breh Canala Grande – navštívili sme Múzeum slávnej obchodníčky s umením Peggy Guggenheimovej, kde sme videli diela od Picassa ,Braqua, Légera, Ernsta, Duchampa, Kandinskeho,Caldera, Giacomettiho, Pollocka a ďalších a vzhliadli pôsobivý kostol od Baldassare Longhenu Santa Maria della Salute, postavený z vďaky za ústup morovej epidémie. Zážitkom bola i plavba po kanáli miestnym vaporettom.

Na druhý deň sme zažili nedeľnú atmosféru v univerzitnom meste Padova a popoludní vo Verone. Obe nás očarili, v Padove najmä honosná bazilika di San Antonio v blízkosti s jazdeckou sochou od Donatella Gattamelata. Vo Verone to bol 3. najväčší amfiteáter v Taliansku a samozrejme Casa di Giulietta, dom s balkónikom ,spojený s príbehom o Rómeovi a Júlii, námestia delle Erbe a Signori, Duomo a monumentálny hrad Scaligeri.

V pondelok sme pokračovali pozdlž jazera Lago di Garda a navštívili historické mestečká Sirmione a Malcesine a smerovali cez Dolomitskú cestu pomedzi talianske horské pýchy priamo do Cortiny d´Ampezzo a večer sme sa ubytovali v mestečku Dobbiaco/ Toblach na taliansko – rakúskych hraniciach v penzióne s príznačným názvom Rosengarten. Majiteľov penziónu potešilo, že ich navštívili obyvatelia Rosenbergu:-)Ráno sme si prezreli ešte neďalekú stredovekú kaplnku, urobili spoločné foto a vybrali sme sa smerom domov. Do Ružomberka sme dorazili vo večerných hodinách pred deviatou a keby nás nebola zdržala dopravná zápcha pod Strečnom už o ôsmej by sme boli doma. Zostali nám však krásne zážitky a spomienky na jarné Taliansko 2013.